Translate

sâmbătă, septembrie 26

Trecerea burlanului sobei prin peretele casei de pamant.

Peretele casei de pamant are in componenta structura de lemn si paie ce pot duce la un incendiu daca peretele e traversat de un burlan de soba neizolat. In aceasta postare voi arata solutia aleasa de mine din multimea de posibilitati existente.
Aerul care paraseste centrala mea nu e suficient de fierbinte pentru a putea aprinde ceva insa e oricum nevoie de izolatie datorita materialului din care e construita casa . Pamantul se usuca excesiv in jurul unui burlan de soba neizolat dand nastere la crapaturi  ce in timp se pot mari datorita agentilor atmosferici [ploaie, inghet , vant , soare direct].
 In imagine puteti vedea cele doua capace si burlanul pe care l-am facut din tabla zincata.
Burlanul exterior cu cele doua capace montate provizoriu [sant nefinisate]

Am atasat un capat de burlan de 120mm pentru exemplificare.
 Intre cele doua burlane va fi vata minerala bazaltica. 
Strangerea celor doua capace va fi facuta cu 3 sarme de 6mm filetate la un capat si sudate la celalalt de unul dintre capace. [nu sant inca facute]
Am renuntat in iarna trecuta la hornul vechi al casei datorita vesnicelor crapaturi generatoare de fum in podul casei ce apareau imediat dupa uscarea pamantul adaugat la reparatii. Ar mai fi de mentionat si faptul ca vechiul horn s-a fisurat peste tot in partea externa casei la cutremurele de anul trecut iar reparatia ar fi insemnat daramare si reconstructie. Eu am ales sa-l daram dar sa construiesc altul nou exterior casei ,mult mai ieftin ,mai sigur la cutremure si mai usor de intretinut. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu