Translate

miercuri, mai 14

Despre statutul oraseanului mutat la tara.

O problema mai delicata.

De data asta cele ce voi spune se incadreaza la rubrica de minusuri si e bine totusi ca ele exista fiindca altfel nici plusuri nu ar mai exista devenind normalitate/banalitate, asa cum e achizitionarea unei masini pentru germani de ex. in comparatie cu noi romanii pentru care o astfel de cumparatura e o mica sarbatoare in familie indiferent de anul de fabricatie al "bolidului".
Recunosc faptul ca de multe ori m-am trezit explicand la telefon cuiva de aiurea faptul ca adresa mea de livrare [comert online] nu e si locul meu de bastina , ca am cumparat doar o casa acolo si ca m-am mutat de la oras. De ce ? Pai haide-ti sa va fac o lista :

1- Atunci cand cautam sa cumpar actuala masina [Aro 10] am cheltuit o suma destul de importanta pentru bugetul meu mergand prin tara ca sa vad astfel de masini. Multi dintre cei pe care urma sa-i intalnesc spuneau despre masinile lor ca sant "tzipla". Odata ajuns la destinatie constatam ca vehicolul era asa de distrus incat nu mai merita sa fie reparat. Replica unuia dintre ei a fost definitorie pentru atitudinea majoritatii celorlalti :
"-Pai ce stie porcu" pe care-l cari cu masina la tara ca-i tabla ruginita sau  motorul da fum"
Practic datorita faptului ca veneam din mediul rural oamenii astia se asteptau sa nu conteze decat faptul ca masina se deplaseaza pe roti asteptandu-se de la mine la o lipsa totala de pretentii in ceea ce priveste starea tehnica sau aspectul masinii  vazandu-ma astfel nevoit sa le explic fiecaruia in parte ca nu cresc , nu transport , nu ucid si nu mananc animale ! Ca locuiesc la tara, nu sant de la tara , iar masina e pentru plimbare concedii si pescuit .
 Cu toata dorinta mea de pace mi-e imposibil sa port un dialog linistit cu genul asta de individ care nu a auzit de formule de politete si din ai carui pori descisi de pe fata se revarsa parca grasimea care candva a apartinut porcului si care probabil e de f. putin timp mutat la oras.

2-Cand am hotarat sa renunt la internetul mobil in favoarea celui prin cablu furnizat de Rotelecom acestia mi-au cerut sa platec anticipat  1,5 mil  cu titlu de garantie datorita faptului ca in localitatea mea sant f. multi rauplatnici catre aceast companie.
 Practic am fost automat [datorita locatiei], asimilat unui nivel de moralitate foarte scazut pentru ca una e sa nu ai bani si sa nu ceri un serviciu si cu totul alta e sa ceri si sa beneficiezi de acel serviciu si apoi sa nu platesti .
Suma nu era mare dar aparea o problema de principiu  peste care nu voiam deloc sa trec.
Au urmat o serie de discutii in care explicam ca nu am avut niciodata datorii nicaieri , ca in Galati aveam telefonie fixa de la aceiasi companie si ca pot sa vada felul in care m-am comportat ca si client. Ca nu sant un fiu al satului si  nu mostenesc apucaturi de genul "dupa mine potopul" si ca nu concep sa platesc nici un leu pentru moralitatea unor persoane pe care nu le apreciez nici eu . Nu toti satenii sant in situatia asta !
Au urmat o serie de mesaje , de termene hotarate unilateral pana la care trebuia sa achit acea suma inexistenta in formula standard de contract cu aceasta companie si toatul a durat aprox 3 luni.
La un moment dat o minte limpede din companie a cedat insistentelor mele, dar totul a durat mai mult decat obtinerea telefonului, in Galati, pe vremea lui Ceausescu .

3- Atitudinea soferilor de microbuse este diferita pentru cei care urca de la tara  fata de cei care urca dintr-un oras.
4-Cand mergem cu actele in vre-un birou si lucratorul ne vede buletinele [avem mutatie pe locuinta de la tara] ,isi schimba rapid atitudinea devenind dintr-o data f. familiar chiar daca nu ne cunoastem si asta  indiferent de modul nostru de adresare.
5-Controlul de la politia rutiera urmeaza acelas tipar ca si in cazul lucratorului contabil de mai sus.
6- Se intampla uneori ca diverse persoane necunoscute sa ne explice insistent lucruri banale  considerand probabil ca daca locuim la tara santem automat salbatici !
7-Utilitatile [apa /curent] se pot opri oricand ,la orice ora fara o averizare prealabila, ceea ce din pmdv e o lipsa de respect fata de consumatorii care le platesc lor salariile si pe care ei ,lucratorii firmelor ce ofera servicii  ii trateaza ca pe niste vesnici datornici si potentiali hoti de apa sau energie electrica.
8- multi dintre cei care locuiesc la oras simt acut nevoia de a ne oferi sfaturi pentru a iesi din situatia deplorabila dupa parerea lor de a locui la tara , neconcepand nici un moment ca asta poate fi  o alegere voita generatoare de fericire.
9-Curierii nu livreaza in sate ,chiar daca traseul lor trece prin fata portii destinatarului, decat cu un cost suplimentar care se calculeaza in baza distantei pana la un sediu al lor dintr-un oras , isinuand parca faptul ca locuitorul de la tara nu se afla cu adevarat in sistem. [lucru pe care mi-l doresc de fapt - ma refer la distanta fata de un sistem pe care eu il consider opresiv prin numarul taxelor in primul rand]

Spun aceste lucruri din dorinta de a completa imaginea vietiii de la tara chiar si cu acea latura pe care eu incerc sa o ignor si de cele mai multe ori reusesc.
Parafrazand cumva pe Pentrice Mulford  am sa spun ca si daca ar trebui sa suportam de doua ori mai multe neajunsuri decat am enumerat eu aici ,tot ne mai ramane vantul care ne sufla prin par parca luand cu el toate gandurile astea neplacute. Pasarile vor canta la fel de frumos , florile ne vor inmiresma aerul parca si mai mult atunci cand santem suparati ,iar viata la tara e inca simpla si  frumoasa atunci cand gandurile si aspiratiile noastre nu tin cont de tentatiile pe care ni le flutura prin fata sistemul in incercarea de a ne prinde in plasa.
[ reascultati Eagles- "Hotel California" !]



4 comentarii:

  1. Nu pot spune decat... CORECT dar gresit... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua.
    Cred ca lumea intelege gresit un lucru simplu "judeca omul nu haina". Dar asa suntem noi romanii mai gomosi si mai plini de noi desi vorba dumneavoastra la unii n-au iesit inca greierii din calcaie de cand s-au mutat in "oreas" dar sunt oraseni si nu-si pot inchipui cum, niste"neadaptati" ca noi, care n-am vazut in viata noastra sapa, ne mutam la tara.
    Problema lor, important este sa nu puneti la suflet"laturile societatii" pentru ca peste tot sunt oameni si oameni, cu bune si rele cu caracter si personalitate, dar si fara ele.
    O zi linistita plina de soare si armonie sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar este buna ziua datorita faptului ca o postare ce credeam ca e posibil sa deranjeze pe neranjabili a reusit sa creeze rezonante linistitoare pentru mine. Asa este, santem neadaptati la constrangerile societatii in forma sa actuala dar poate ca reusim sa citim printre randuri in cartea naturii a linistii si armoniei acolo unde altii vad doar cereale si motorina pentru utilaje.

    Toate cele bune.

    RăspundețiȘtergere
  4. iote di-aia nu putiem ievolua mai mult dicât ajunserăm
    (remarcă plecată din informația „cetită”/„premită” de la eminovici/kogălniceanu/macedonski/goga...)
    (ce fu pe vremea lor, e actual)

    RăspundețiȘtergere